Sida 1 av 1

PT 47 Infiltration pluton

Postat: ons jan 16, 2019 10:28 am
av FPznörd
Regeltolkning alternativt en lucka i reglerna: PT 47-a i infiltration plutonen har camouflage om den utför en march move drag 1. Camo fungerar tills PT 47-an aktiverar drag 2. Men vad händer om passagerare t.ex. skjuter ut ur den kamouflerade PT 47-an under drag 1 eller innan PT 47-an aktiverar drag 2? Som jag tolkar regeln är det ju PT 47-ans handlingar som avgör om den har camo eller inte.
Alt 1: Passagerares aktion påverkar ej denna camo
(Känns lite weird om det slår ut en 10 m eldsflamma ur det kamouflerade fordonet?)
Alt 2: Om passagerare utför aktion hävs PT 47-ans camo direkt som konsekvens

Re: PT 47 Infiltration pluton

Postat: tis jan 29, 2019 8:29 am
av MaGoff
RAW så är det alternativ 1 som är korrekt, men jag håller med om att "känns" konstigt.

Å andra sidan, kommer detta att vara ett problem för spelbalansen eller bara för ordningssinnet?

Re: PT 47 Infiltration pluton

Postat: tis jan 29, 2019 4:55 pm
av FPznörd
Mer ordningssinnet än spelbalansen. Ville mota Olle lite i grinden då jag kommer att köra denna pluton och ville kolla med andra så att frågan inte kommer i stridens hetta.

Re: PT 47 Infiltration pluton

Postat: sön mar 24, 2019 5:26 pm
av FPznörd
Uppdatering: Tydligen har OZ yttrat sig med förtydligandet att om passagerare skjuter med vapen utan "stealth" så försvinner camouflage för fordonet de sitter i. Ska även skicka denna information till Dust Nordic.

Re: PT 47 Infiltration pluton

Postat: mån mar 25, 2019 10:48 pm
av MaGoff
Tack för uppdateringen! Antagligen finns det med i nästa FAQ.