Limited Weapons Ruling

Prata om allt som gäller Dust 1947
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Limited Weapons Ruling

Inlägg av MaGoff » ons feb 22, 2017 8:47 am

I början av februari uppstod en intressant diskussion på BoardgameGeek om hur "Limited Ammo Weapons" och "Volley" fungerar. Efter ett tag kom Olivier Zamfirescu in i diskussionen och svarade.

Eftersom Aircraft har blivit betydligt vanligare så tyckte jag att det kunde vara bra att posta här så att fler blir medvetna om hur det fungerar. Här har jag sammanfattat frågan och svaret:
_________________________________________________________________________________________________________
Question
Many Aircraft have Limited Ammo Weapons and some combine it with the Volley rule. The Allied P-48X Pelican 'Thunder', for example, has 2x Medium Rockets (Limited 2), Volley. How does this work? Normally the "2x" says that I can fire two of that weapon in an Attack, but if that's the case, what does the Volley Skill do? Can't it Fire all it's weapons like other Units? Does it have two Rockets with two Ammo each? Should it be "1x Medium Rocket" with Limited Ammo 2 and Volley?

Answer
The plane has two Rockets on the model, hence the 2 x Rockets. The Rockets have boxes: it makes them Limited Ammo Weapons, hence you can ONLY USE ONE per Attack Action. Since it has Volley, it means that you can use BOTH Rockets at the same time. That's all. And since they are marked 2x and as such are considered two weapons, they can be aimed at up to two different targets.
_________________________________________________________________________________________________________

Detta svar tolkar jag som att varje MODELL bara kan skjuta med ett Limited-vapen per Attack. Ett Flygplan (en modell) kan alltså bara skjuta en Raket/Bomb per Attack, om det inte har "Volley". En infanterienhet med fem Panzerfausts kan skjuta alla fem eftersom enheten har fem MODELLER (om den inte har tagit några förluster).