PT 47 Infiltration pluton

Prata om allt som gäller Dust 1947
Användarvisningsbild
FPznörd
Veteran Sergeant
Inlägg: 118
Blev medlem: sön maj 24, 2015 3:14 pm

PT 47 Infiltration pluton

Inlägg av FPznörd » ons jan 16, 2019 10:28 am

Regeltolkning alternativt en lucka i reglerna: PT 47-a i infiltration plutonen har camouflage om den utför en march move drag 1. Camo fungerar tills PT 47-an aktiverar drag 2. Men vad händer om passagerare t.ex. skjuter ut ur den kamouflerade PT 47-an under drag 1 eller innan PT 47-an aktiverar drag 2? Som jag tolkar regeln är det ju PT 47-ans handlingar som avgör om den har camo eller inte.
Alt 1: Passagerares aktion påverkar ej denna camo
(Känns lite weird om det slår ut en 10 m eldsflamma ur det kamouflerade fordonet?)
Alt 2: Om passagerare utför aktion hävs PT 47-ans camo direkt som konsekvens
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin
Inlägg: 309
Blev medlem: fre maj 08, 2015 11:08 pm
Ort: Göteborg, Sverige

Re: PT 47 Infiltration pluton

Inlägg av MaGoff » tis jan 29, 2019 8:29 am

RAW så är det alternativ 1 som är korrekt, men jag håller med om att "känns" konstigt.

Å andra sidan, kommer detta att vara ett problem för spelbalansen eller bara för ordningssinnet?
Användarvisningsbild
FPznörd
Veteran Sergeant
Inlägg: 118
Blev medlem: sön maj 24, 2015 3:14 pm

Re: PT 47 Infiltration pluton

Inlägg av FPznörd » tis jan 29, 2019 4:55 pm

Mer ordningssinnet än spelbalansen. Ville mota Olle lite i grinden då jag kommer att köra denna pluton och ville kolla med andra så att frågan inte kommer i stridens hetta.
Skriv svar