Planer på podcast

Löst snack om vad som helst
Användarvisningsbild
Franky
Lieutenant

Planer på podcast

Inlägg av Franky » ons aug 31, 2016 6:38 pm

Jag är en typisk projektmänniska, och nu har jag ett nytt på gång. Jag funderar på att starta en Dust-podcast. På engelska, ett avsnitt i månaden (till en början). Tänkte ta upp nyheter, prata om kommande turneringar och rapportera om sådana som nyss varit osv. En annan idé till återkommande segment är att prata detaljer och taktik runt en specifik enhet eller typ av enheter.

Är det någon mer än mig som tror att det skulle vara en bra idé? Någon som har fler idéer om segment eller andra saker man kan ta upp? Kanske tom. någon som kan tänka sig att vara med och prata?
Mau
Veteran Sergeant

Re: Planer på podcast

Inlägg av Mau » ons aug 31, 2016 11:10 pm

Låter som ett utmärkt initiativ. Vet inte om jag kan bidra med något, men vi ser fram emot detta i vilket fall.

/Mau
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Inlägg av MaGoff » tor sep 01, 2016 8:31 am

Utmärkt idé Franky! Jag har inga specifika förslag på rak arm, men jag är gärna med och pratar/planerar/utvecklar.

Kan/vill du koppla projektet till Dust-Vikings?
Jolinar
Conscript

Inlägg av Jolinar » tor sep 01, 2016 12:50 pm

Låter som en jätte bra ide, jag kan också vara med på ett hörn om du vill.
Användarvisningsbild
Franky
Lieutenant

Inlägg av Franky » sön sep 04, 2016 2:32 pm

Jag kommer absolut att nämna Vikings vid flertal tillfällen, alla sätt att göra reklam för oss är bra :)

Något jag vet nu att jag gärna vill ha lite hjälp med är att skapa en bra logga.

Arbetsnamnet just nu är Dust War Journals, jag har tänkt att spela in ett pilotavsnitt någon av de närmaste dagarna.
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Inlägg av MaGoff » mån sep 05, 2016 5:31 pm

Franky skrev:Jag kommer absolut att nämna Vikings vid flertal tillfällen, alla sätt att göra reklam för oss är bra
Det är bra :) Jag tänkte iofs mest på plats på hemsidan/servern, länkar till poden etc. Allt sådant går att fixa.
Användarvisningsbild
Franky
Lieutenant

Inlägg av Franky » tor sep 15, 2016 6:53 pm

Nu ligger sidan uppe, med en första liten kort teaser: https://dustwarjournals.wordpress.com/
Skriv svar