Airborne

Prata om allt som gäller Dust 1947
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin
Inlägg: 305
Blev medlem: fre maj 08, 2015 11:08 pm
Ort: Göteborg, Sverige

Airborne

Inlägg av MaGoff » fre apr 06, 2018 8:06 am

Hej alla,

För er som inte hänger på Dust Monthly-forumet vill jag meddela att det har pågått en diskussion där om hur förmågan Airborne fungerar. Specifikt hur det fungerar om man har en enhet med Airborne och ansluter en Hjälte utan den förmågan.

Enligt Greg på Dust Studio så måste Airborne alltid användas, utan undantag. Och om man ansluter en Hjälte utan Airborne så blir följden att enheten inte kan komma in på bordet alls, och den räknas som förstörd när spelet är slut.

I dagsläget har de inga planer på att förtydliga detta mer i Errata/FAQ eftersom allt, enligt Greg, är klasklart.

Länk till tråden på DMF: http://sacdust.com/smf/index.php?topic=267.0
Användarvisningsbild
Franky
Lieutenant
Inlägg: 217
Blev medlem: sön maj 10, 2015 10:58 pm
Ort: Göteborg

Re: Airborne

Inlägg av Franky » fre apr 06, 2018 2:25 pm

Vilket jag anser är komplett struntprat. Greg har väldigt ofta fel i sina regeltolkningar, och för mig har han nu bevisat att han inte bör lyssnas på i regelfrågor. Innan vi hör från Olivier, tänker iaf alla mina tolkningar i denna fråga vara att sätter du ihop en hjälte med Airborne med en enhet utan eller tvärtom, funkar det som om ingen av dem hade Airborne. Detta eftersom reglerna säger "A unit with Airborne..." osv, och hela enheten har inte Airborne.
Skriv svar