Har du några idéer?

Hjälp oss att göra Dust-Vikings bättre!
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Har du några idéer?

Inlägg av MaGoff » mån maj 11, 2015 10:05 pm

Hej allihop!

Dust-vikings.tk är just uppstartad och vi behöver DIN hjälp.

Har du tips och idéer på hur vi kan göra hemsidan och forumet bättre? Har du sett bra/smarta/coola funktioner någon annanstans som vi borde ha här? Har du tips eller idéer på artiklar du skulle vilja läsa? Skulle du vilja hjälpa till att driva hemsidan, som t ex Moderator eller att skriva artiklar?

Posta här eller skicka ett PM till mig i så fall.

Vi hörs!
Mau
Veteran Sergeant

Re: Har du några idéer?

Inlägg av Mau » tis jun 23, 2015 8:52 am

Jag har ett förslag. Det vore bra om det på hemsidan vore enklare att se vilka de sista artiklarna är. När jag nu kollar så står som den senaste artikeln "Välkommen till Dust-Vikings! " vilket är den första artikeln, inte sant?

/Mau
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Inlägg av MaGoff » tis jun 23, 2015 12:06 pm

Är du inloggad? Om du är det så borde du se en lista uppe till vänster med fem artiklar i kronologisk ordning (senaste står först).
Mau
Veteran Sergeant

Inlägg av Mau » tor jun 25, 2015 11:35 am

Jag skall förtydliga: det vore bra om man kunde se titeln på den senaste upplagda artikeln så man vet ifall det kommit upp nya artiklar utan att logga in. Jag vill helt enkelt inte behöva logga in för att ta reda på ifall nya artiklar har kommit upp. Vore trevligt ifall det gick att se ändå.

/Mau
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Inlägg av MaGoff » tor jun 25, 2015 2:09 pm

Aah, ok! Då förstår jag.

Jag ska titta på det, men jag är inte säker på att jag kan få det att funka. Återkommer...
Användarvisningsbild
MaGoff
Site Admin

Inlägg av MaGoff » fre jun 26, 2015 8:15 am

Har tittat på det.

Som det är nu så måste jag välja vilken "nivå" varje artikel ska ha, och den valda nivån gäller då hela tiden. Dvs. för att kunna se titeln på artikeln under "Senaste Artiklarna" utan att logga in så måste nivån sättas till "Public". Detta innebär också att hela artikeln kan ses och läsas utan att vara inloggad.

Kanske är det ett bättre alternativ? Jag ska fortsätta att pyssla med hemsidan och se om jag kan lösa det på något annat sätt.

Tack för tipset!
Skriv svar